کد خبر : 31412

رقابت ایران در بازار اوره هند

رقابت ایران در بازار اوره هند

پتروتحلیل- قیمت های اوره گرانول آفریقای شمالی به پایین ترین میزان خود از اوایل سال ۲۰۱۰ رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، تولیدکنندگان با دریافت پیشنهادی چشمگیر در این هفته برای خرید ۵۰ تا ۶۰ هزار تن اوره برای تحویل در نیمه اول دسامبر مجبور شدند قیمت های پایین تر از ۲۶۰ دلار در هر تن (FOB) را بپذیرند. به علاوه وضعیت ضعیف بازار اروپا نسبت به منابع دورتر در هفته های اخیر موجب شده است در حال حاضر محصولات آفریقای شمالی به برزیل پیشنهاد داده شوند.

ایالات متحده همچنان قیمت هایی پایین بین ۲۲۳ تا ۲۲۵ دلار در هر تن (FOB) را به تولیدکنندگان خلیج فارس پیشنهاد می دهد. قیمت های محصولات خلیج ایالات متحده برای تحویل فوری پیش از عید شکرگزاری تا رقم ۲۲۳ دلار در هر تن کاهش یافت و قیمت های اوره در این بازار برای تحویل در ماه های آتی ۵ تا ۸ دلار در هر تن بالاتر است. با توجه به اینکه جریان اوره از طرف منابع خاورمیانه ای در هفته های آتی می تواند به محصولات آفریقای شمالی و ونزوئلا و دیگر منابع اضافه شود، خریداران برزیلی همچنان تلاش دارند تا محصولات ایالات متحده را با قیمت های پایین تری خریداری کنند.

بهای اوره پریل در غرب به سبب پایین بودن تقاضا همچنان کم است. فروش اوره از بازار کشورهای حوزه دریای بالتیک به آمریکای لاتین با رقم های پایینی صورت گرفته اما اوره پریل اوکراین پایین تر از رقم ۲۵۰ دلار در هر تن (FOB دریای سیاه) فروخته شده است.

علیرغم وضعیت منفی بازار در غرب، تولیدکنندگان چینی پیش از اعلام قیمت ها توسط IPL در این هفته به فروش اوره پریل پایین تر از رقم ۲۵۰ دلار در هر تن (FOB) تمایلی نشان نداده اند. با این وجود، با توجه به وضعیت ضعیف بازار داخلی در این کشور و رقابت ایران و احتمالا دیگر کشورهای خلیج فارس در بازار هند، بسیار محتمل است که عرضه کنندگان چینی نیاز داشته باشند برای دریافت سفارشات بزرگ قیمت های خود را مجددا ارزیابی کنند. بدون شک با قیمت های فعلی چین به صورت FOB تولیدکنندگان خلیج فارس قادر خواهند بود با قیمت هایی بین ۲۴۵ تا ۲۵۰ دلار در هر تن (FOB) و تقریبا ۲۵ دلار در هر تن بالاتر از قیمتی که در حال حاضر وجود دارد، در بازار ایالات متحده رقابت کنند.

به گزارش «پتروتحلیل»، اگرچه وضعیت بازار اوره هنوز منفی است، عرضه بیش از حد محصولات در ماه دسامبر در حال حاضر بطور فزاینده ای موجب کاهش قیمت ها شده است. بالاترین قیمت های اوره در سطح جهان در حال تعدیل شدن هستند و نشانه ها حاکی از آن است که پایین ترین قیمت ها نیز که متعلق به بازار خلیج ایالات متحده است به کمترین میزان خود رسیده اند. از اینرو محتمل است در ۳۰ تا ۴۵ روز آینده قیمت های کلی بازار اوره به سطحی برسند که موقعیت برای افزایش نسبی قیمت ها در سه ماهۀ اول سال ۲۰۱۶ ایجاد شود.

۰۱

۰۲

ارسال نظر

آخرین اخبار
ادامه اخبار