کد خبر : 47242

کاتالیست و کایزن ژاپنی!

کاتالیست و کایزن ژاپنی!

 پتروتحلیل-در روزهای اخیر سفر ۴۰ نفره پتروشیمی مارون به ژاپن برای گذراندن دوره کایزن یکی از موضوعاتی بوده که منتقدان بسیاری داشته است.

گرچه برخی از منابع خبری به اهمیت گذراندن دوره آموزشی کایزن اشاره می کنند! اما گفته می شود حواشی مارون در ماههای اخیر زیاد شده و توجه رسانه ها را جلب کرده است! اما نکته جالب توجه عدم پاسخ گویی شفاف از سوی مارون باتوجه به گسترش این خبر در رسانه ها بود! که بالاخره امروز مدیرعامل پتروشیمی مارون⁩ در یک بیانیه از اهمیت سفر ⁧ژاپن⁩ و دوره مدیریتی انجام شده گفته است! اما جالب تر اینکه اطلاعات کدال نشان می دهد مارون در سال ۹۷ از دو شرکت ژاپنی کاتالیست خریداری کرده اما به دلیل تحریم ها و باوجود ساخت کاتالیست تاکنون موفق به دریافت آن نشده است! اما اینکه چگونه می توان دوره کایزن در ژاپن برگزار کرد!، اما نمی توان کاتالیست ساخته شده را دریافت کرد!؛ گویا سوالی است که جوابی برای را پیدا نمی شود!!

البته برخی از کارشناسان بازار سرمایه می گویند؛ مارون با مشکلاتی در سال های اخیر مواجه شده و به نظر می رسد سهامدار عمده هم تصمیم دارد بخشی از سهام خود را بفروشد؛ به طوری که بعضا دیده شده که یک درصد از سهام مارون را به برخی شرکت‌های پتروشیمی‌ دیگر مانند شخارک و بوعلی فروخته‌اند! به طوری که صورت های مالی شخارک نشان می دهد تعداد ۸۲۰۰۰۰۰۰ سهم مارون با قیمت ۱۴۵۹۱۴۰۰ میلیون ریال در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۲ از تابان فردا و براساس قیمت پایانی تابلوی بورس خریداری شده است، تقریبا در یک بازه زمانی هم خارک هم بوعلی هر کدام یک درصد از سهام مارون را از تابان فردا خریده اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار
ادامه اخبار