کد خبر : 41702

چین به دنبال اعمال تعرفه‌های 10 درصدی بر روی سینتتیک رابر و صنعت لاستیک آمریکایی

در حدود 70 درصد سینتتیک رابر در صنعت لاستیک‌سازی استفاده می‌شود

چین به دنبال اعمال تعرفه‌های 10 درصدی بر روی سینتتیک رابر و صنعت لاستیک آمریکایی

پتروتحلیل-طبق گفته وزارت بازرگانی چین، آن‌ها قصد دارند تا از روز دوشنبه بر روی انواع سینتتیک رابر و محصولات لاستیکی تولیدشده در آمریکا و کانادا 10 درصد تعرفه اعلام کنند، و به‌این‌ترتیب این صنایع نیز وارد جنگ تجاری بین این دو کشور شدند.

به گزارش "پتروتحلیل"، این تصمیم به دنبال دور سوم تعرفه‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا بر روی محصولات چینی، گرفته شد.

لیست محصولاتی که تحت تعرفه 10 درصدی چین قرار می‌گیرند شامل محصولات سینتتیک رابر مانند نئوپرین رابر، و همچنین لیست محصولات لاستیکی می‌باشد.

این لیست اقدامی تلافی‌جویانه در برابر اقدام آمریکاست، و از روز دوشنبه 10 درصد تعرفه بر روی سینتتیک رابر و محصولات لاستیکی اعمال خواهد کرد، و این میزان تعرفه در 1 ژانویه به 25 درصد افزایش خواهد یافت.

لیست آمریکا از محصولات چینی شامل بوتادین می‌شود، که خوراکی برای سینتتیک بوتادین رابر به‌حساب می‌آید. در حدود 70 درصد سینتتیک رابر در صنعت لاستیک‌سازی استفاده می‌شود.

ازآنجایی‌که چین یکی از شرکای اصلی آمریکا در صنعت لاستیک به‌حساب می‌آید، واکنش اولیه تولیدکنندگان این بود که صنعت لاستیک و سینتتیک بوتادین رابر چین، قطعاً از تعرفه‌ها آسیب خواهد داد.

طبق داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا، چین بزرگ‌ترین شریک تجاری آمریکا در صنعت لاستیک در سال 2017 بود، و ارزش صادرات آن‌ها به 1/95 میلیارد دلار می‌رسد.

با صادرات 6/5 میلیون لاستیک، که درمجموع 44 درصد از میزان کل واردات می‌باشد، این کشور بزرگ‌ترین منبع لاستیک‌های اتوبوس و ماشین‌های سنگین برای آمریکا در سال 2017 به شمار می‌آید.

یکی از تولیدکنندگان سینتتیک رابر چینی گفت: «صد در صد آسیب خواهیم دید؛ اما از میزان آن آگاه نیستیم.»

علیرغم تأثیر اندک بر روی واردات محموله‌های آمریکایی به چین، صنعت سینتتیک رابر شاهد جریان تجاری خواهد بود. چین در سال 2017، 298000 تن سینتتیک بوتادین رابر (6/6 درصد) از آمریکا وارد کرد. در سال 2018 تا به الآن، حجم واردات سینتتیک رابر از آمریکا به 6/9 درصد رسیده است.

منابع بازار گفتند، در بازار صنایع بالادستی بوتادین، احتمالاً تأثیر مستقیم اندکی بر روی واردات چین و جریان تجاری صادرات خواهد بود

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
ادامه اخبار