کد خبر : 47230

چرا پلیمرهای ایرانی در بازار ترکیه جایگاهی ندارند؟!

بازار سوخته F7000 پتروشیمی مهر و ایلام، پایپ شازند و جم در ترکیه

‏F7000 پتروشیمی مهر و ایلام، پایپ شازند و جم که پیش تر جایگاهی درخور توجه در بازار ترکیه داشتند، اکنون جایگاه خود را از دست داده اند…

بازار سوخته F7000 پتروشیمی مهر و ایلام، پایپ شازند و جم در ترکیه

پتروتحلیل- در حال حاضر محموله های پلیمری ایران در بازار ترکیه حدودا ۴۰ تا ۵۰ دلار ارزان تر از محموله های عربستان و آمریکا است! چرا که محموله های عربستان و آمریکا به دلیل سهولت در پرداخت های بانکی و قابلیت ترانزیت مجدد، از سوی تاجران پذیرفته تر از محموله های ایرانی هستند.

با این حال به گفته تاجران باوجود شکاف قیمتی محموله های ایران با عربستان و آمریکا،جایگاه برخی از گریدهای ایرانی در بازار ترکیه کاملا از بین رفته است؛ F7000 پتروشیمی مهر و ایلام، پایپ شازند و جم که پیش تر جایگاهی درخور توجه در بازار ترکیه داشتند، اکنون جایگاه خود را از دست داده اند؛ فروش این گریدها در بورس کالا و تبدیل آنها به کامپاند از دلایلی است که بازار ترکیه این پلیمرها را پس زده است.

با این حال برخی تاجران به بازار جذاب بی ال تری جم در ترکیه به دلیل عدم فروش در بورس کالا اشاره می کنند و می گویند: بازار صادراتی این محصول در ترکیه کماکان حفظ شده و جایگاه خود را در بازار حفظ کرده است؛ چرا که از کامپاند این محصول خبری نیست!

ارسال نظر

آخرین اخبار
ادامه اخبار