کد خبر : 47238

تناژ بزرگ اوره ایران در انتظار سپتامبر؛

آیا ورق بازار اوره برمی گردد؟

آیا ورق بازار اوره برمی گردد؟

پتروتحلیل- بازار جهانی اوره شرایط پایداری را با روندی منفی و ملایم دارد، در همین حال تندر فروش اوره عمان اقبالی نداشته است و احتمالا عمان تناژ خود را به تندر هند عرضه کند و به این ترتیب روند نزولی ملایم بازار اوره ادامه دار شود. در حال حاضر سیگنال های متفاوتی از بازار اوره وجود دارد، با این حال همچنان پیش بینی ها از این بازار روند نزولی و ملایم است.

آخرین قیمت محموله فروخته شده توسط پتروشیمی های ایرانی در حدود ۲۹۷ دلار در هر تن فوب ایران گزارش شده است، گرچه برخی ادعاها نیز در بازار صادراتی اوره حاکی از فروش در نرخ های ۳۰۰ تا ۳۰۳ دلار در هر تن است، اما قابل راستی آزمایی نیست! البته قیمت رسمی این هفته ۳۰۰ دلار در هر تن اعلام شده است، هر چند برخی از پتروشیمی های ایرانی عنوان کرده اند که اوره ای برای فروش ندارند! برخی دیگر مزایده برگزار کرده اند، اما بالاتر از قیمت ۲۹۷ دلار هفته گذشته، فروشی به دست نیامده است، این در حالی است که دو هفته پیش مسجدسلیمان ۸۰ هزار تن اوره را با قیمت ۲۹۰ دلار در هر تن به فروش رسانده بود.

در حال حاضر بازار اوره در فاز انتظار به سر می برد و فعالان این حوزه در حال نظاره بازار هستند؛ چرا که تندر هند پنجره زمانی وسیعی برای گرفتن آفر و حمل محموله ها در نظر گرفته است و به همین دلیل تریدرها در شرایط آرامی به سر می برند، اما تامین کنندگان و تولیدکنندگان در فشار مضاعف قرار گرفته اند. در ایران تناژ بزرگی برای فروش موجود است و در منطقه خلیج فارس هم به نظر می رسد سایر تولیدکنندگان شرایط مشابهی با ایران دارند، البته به طور سنتی در حال حاضر در فصل افت بازار به سر می بریم و شرایط بازار عجیب نیست، اما ادامه دار شدن این وضعیت شرایط را برای بازار اوره فرسایشی کرده است. به طور سنتی بازار اوره پس از سپتامبر رونق می گیرد و در نتیجه هم ایرانیان و تولیدکنندگان غیرایرانی، محموله های خود را برای فروش با قیمت های بالاتر در سپتامبر نگه داشته اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار
ادامه اخبار