کد خبر : 31361

فاز ضعیف بازار اوره

فاز ضعیف بازار اوره

پتروتحلیل- به دلیل وضعیت متلاطم بازارهای جهانی با پیشرفت ها در ایالات متحده بزرگترین مقصد اوره گرانول بهبود نیافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، در هفته ای که گذشت قیمت های محصولات آمادۀ تحویل به ۲۲۸ دلار در هر تن کاهش یافت که به کاهش قیمت محصولات خاورمیانه (FOB) به ۲۲۸ دلار در هر تن منجر شد. کاهش در قیمت های محصولات ایالات متحده موجب شد تا خریداران در آسیا، اروپا و برزیل در مواضع خود تجدید نظر کنند.

بدون شک بازار در فاز ضعیف قرار دارد. اگرچه ممکن است سقوط قیمت های ایالات متحده نمایانگر آنچه در آینده بطور کلی برای این بازار رخ خواهد داد، نباشد، اما محتمل است عدم تقاضا در بازار نقدی در این منطقه همچنان محصولات را به اجبار روانه بازار اروپا و دیگر بازارها کند. بدون شک با توجه به اینکه عرضه کنندگان خاورمیانه شاهد قیمت های پایینی بین ۲۳۰ تا ۲۳۵ دلار در هر تن (FOB) برای محصولات ارسالی در ماه دسامبر (تحویل آن ها در ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه خواهد بود) هستند آن ها می توانند مقصد دیگری همچون هند برای عرضه محصولاتشان انتخاب کنند. بازارهای اروپا و برزیل هر دو هنوز پیشنهادهای بهتری را ارائه می کنند اگرچه قیمت های آن ها در حدود ۲۵۰ دلار در هر تن (FOB) قرار دارد.

قیمت گذاری چینی ها عاملی عاملی کلیدی در هند خواهد بود. در این زمان تولیدکنندگان چینی قیمت های خود را همراه با روند بازار پایین نمی آورند (به هر ترتیب مبادلات در آسیا کم است) و قیمت های اعلام شده خود را برای محصولات ارسالی در ماه دسامبر برای اوره پریل بالای ۲۴۵ دلار در هر تن (FOB) و برای اوره گرانول بالای ۲۵۵ دلار در هر تن (FOB) نگه خواهند داشت. با این وجود با توجه به فشار برای انبار نکردن محصولات، قیمت های محصولات چینی بدون شک کاهش خواهد یافت و هند برای تأمین نیازهایش به آن احتیاج خواهد داشت.

با توجه به اینکه اوره گرانول در حال حاضر در بازارهای کشورهای حوزه دریای بالتیک در حدود ۲۶۰ دلار در هر تن (FOB) قمیت گذاری شده، اوره پریل در غرب با قیمت ۲۵۰ دلار در هر تن (FOB) گران به نظر می رسد. پیش بینی می شود در هفته های آتی قیمت ها کاهش یابند (پیش بینی قیمت های برزیل، ۲۳۵ دلار در هر تن (FOB) است).

مطالب ذکر شده در بالا نشان می دهد که بازار اوره برای عرضه کنندگان خبر خوشی ندارد. در این زمان علامتی از افزایش تقاضا که توازن را به بازار بازگرداند دیده نمی شود. بعلاوه و همانطور که در یادداشتمان در مورد قیمت های انرژی در ۱۶ نوامبر اشاره شد، قیمت هایی که تولیدکنندگان به اصطلاح «گران فروش» با رسیدن به آن ارقام تولید خود را کاهش می دهند نسبت به قبل بطور چشمگیری کاهش یافته اند. این مسئله به خوبی برای قیمت های اوره ارسالی در ماه دسامبر نمایان نیست.

OORE 02

ORE 01

ارسال نظر

آخرین اخبار
ادامه اخبار