کد خبر : 47246

جهش قیمت اوره ایران به ۳۲۰ دلار؛

تنش های خاورمیانه به کمک فصل سنتی اوره آمد

تنش های خاورمیانه به کمک فصل سنتی اوره آمد

پتروتحلیل- بازار جهانی اوره تحت تاثیر دو تندر پی در پی از هندوستان و با فاصله کم قرار گرفته است، به طوری که باوجود اینکه این بازار تا نیمه سپتامبر در حالت رکود و بی رونقی قرار گرفته بود، اما از نیمه دوم سپتامبر روندی افزایشی را تجربه کرد، به طوری که قیمت اوره در برخی مناطق دنیا افزایش یافت، به خصوص در مصر و نهایتا تنش های خاورمیانه در اوایل اکتبر هم توانست رشد قیمت ها را تسریع کند به این ترتیب قیمت اوره جهشی بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در مناطق مختلف دنیا را تجربه کرد.

به این ترتیب قیمت اوره تولیدکنندگان خلیج فارس از محدوده ۳۳۰ تا ۳۴۰ دلار به محدوده ۳۷۰ دلار رسید، همچنین قیمت مصر ۴۰۰ دلار در هر تن قرار گرفت و قیمت اوره برزیل هم از ۳۳۰ تا ۳۴۰ دلار CFR به محدوده ۳۸۰ دلار در هر تن CFR رسید. در همین حال قیمن رسمی اوره ایران هم به پیروی از بازارهای جهانی از محدوده ۲۹۰ دلار در هر تن به ۳۲۰ دلار در هر تن جهش یافت. به این ترتیب آخرین قیمت اوره ساز های ایرانی که در مزایده ها هم اعلام شده در محدوده ۳۲۰ دلار گزارش شده است. 

در حال حاضر پیش بینی ها و شرایط بازار محکم و پر رونق است و خریداران در حال بررسی موقعیت ها با این چشم انداز هستند که ماههای پیش رو پررونق خواهد بود، البته به گفته کارشناسان مسایل تنش های خاورمیانه هم بر بازار اوره تاثیر گذار بوده و سبب رشد قیمت ها شده است و امکان دارد با کاهش تنش ها، بازار اوره هم تغییر کند! البته باتوجه به قرار داشتن در فصل سنتی اوره، بازار می تواند ثبات و استحکام خود را حفظ کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار
ادامه اخبار